۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱

بدون حضور بازیگرش؛

«زنگار» فیلم جنجالی آلک بالدوین در کمرایمیج دیده می‌شود

«زنگار» فیلم جنجالی آلک بالدوین در کمرایمیج دیده می‌شود

فیلم «زنگار» با بازی آلک بالدوین در جشنواره کمرایمیج ۲۰۲۴ برای نخستین بار به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، نزدیک به ۳ سال پس از مرگ غم‌انگیز و تصادفی هالینا هاچینز فیلمبردار فیلم «زنگار» که سر صحنه این فیلم وسترن بر اثر شلیک گلوله الک بالدوین کشته شد، اولین نمایش جهانی این فیلم قرار است ماه آینده در جشنواره بین‌المللی کمرایمیج در تورون لهستان انجام شود.

پس از نمایش فیلم، میزگردی با کارگردان فیلم جوئل سوزا، که وی نیز در حادثه اکتبر ۲۰۲۱ در حین فیلمبرداری در نیومکزیکو مجروح شد، برگزار می‌شود. بیانکا کلین فیلمبرداری که جایگزین هاچینز شد و فیلم را به پایان رساند و استفان لایت هیل، مربی هاچینز در مدرسه فیلم موسسه فیلم آمریکا نیز در این نشست حضور دارند. آنها در مورد وقایع پیرامون فیلم، از جمله اتمام فیلم و همچنین ضرروت توجه بیشتر به ایمنی سر صحنه و نقش زنان در فیلمبرداری صحبت خواهند کرد.

«زنگار» داستان پسر ۱۳ ساله‌ای را روایت می‌کند که پس از مرگ پدر و مادرش در دهه ۱۸۸۰ در وایومینگ، برای مراقبت از خود و برادر کوچک‌ترش با همراهی پدربزرگش برای فرار از عواقب یک قتل تصادفی، خانه را ترک می‌کنند.

مارِک زیدوویچ مدیر جشنواره کمرایمیج درباره این فیلمبردار اوکراینی گفت: ما می‌دانستیم که این جشنواره برای او مهم است و او در میان سینماگران سراسر جهان که بیش از ۳۰ سال است در کمرایمیج دور هم جمع می‌شوند، احساس می‌کند در خانه خود است. وی همچنین یادآوری کرد که در دوره ۲۰۲۱ این جشنواره که تنها چند هفته پس از حادثه رخ داد، یاد هالینا هاچینز با یک سکوت یک دقیقه‌ای گرامی داشته شد.

هاچینز فیلمبرداری با آینده درخشان بود و با «آرچ انمی» سال ۲۰۲۰، «آتش کور» سال ۲۰۲۰ و «دارلین» سال ۲۰۱۹ خود را معرفی کرده بود. او پس از درگذشتش عضویت افتخاری انجمن سینماگران آمریکا را دریافت کرد و موسسه فیلم آمریکا بورسیه یادبود هالینا هاچینز را به یاد او تاسیس کرد.

پس از کشته شدن هاچینز، آلک بالدوین بازیگر و تهیه کننده که در زمان حادثه با اسلحه به وی شلیک کرده بود، به قتل عمد متهم شد اما پرونده به این دلیل که دادستانی مدارکی دال بر این امر ارایه نکرده بود، منتفی شد. هانا گوتیرز رید، مسئول اسلحه فیلم به ۱۸ ماه زندان برای رعایت نکردن اصول کار با اسلحه سر صحنه فیلمبرداری محکوم شد. وی به تازگی خواستار محاکمه جدید شد، اما یک قاضی این درخواست را رد کرد.

کد خبر 6246110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha